tisdag 17 januari 2012

Hej sockerberoende!

Det finns väl inget som är så gott som godis, glass och andra sötsaker? Snacka om att jag är socker beroende, var eviga dag måste jag ha något sött annars finns risken för att någon råkar illa ut! Nja, kanske inte så illa men inte är det långt ifrån! :P

Ätandet kan ju tyvärr ha något att göra med att jag gått upp 20kg MEN nu ska vi inte ha så bråttom med fördomarna, det väger faktiskt att vara just gravid också bara så ni vet, 10 kg läste jag att själva graviditeten vägde så jag har då alltså BARA gått upp 10kg i fläsk! Mumma! ;)

Men nu ska jag ge ett löfte och bryter jag det så får frivillig person ge mig en bitchslap, eller nej inte vem som helst, helst någon jag tycker om annars finns det risk för att personen får en bitchslap tillbaka i ren reflex. ehehe. Hursomhelst, löftet är att efter att vårat lilla rumpetroll är fött så ska vi här i familjen bli lite nyttiga, inget godis förutom på helgen! Är jag tarv så får jag tugga på en frukt, i värsta fall russin som det är SJUKT mycket socker i också, men det är iallafall fruktsocker. Och vi grava missbrukare måste ju ha en chans att trappa ner, you know. Men då blir det iallafall ett slut på det här ständiga stoppandet och tryckandet.

Annars då? Jo, man väntar och väntar och väntar och väntar.. Tiden går ju inte direkt fortare för att man räknar veckor, dagar, TIMMAR! Nästan så att håret ryker ibland för att man är så fruktansvärt otålig och bara vill att det ska vara den stora dagen någon gång.

Det är tungt, benen gör ont, bäckenet gör ont, halsbränna, ständigt kissnödig vilket inte är så trevligt på nätterna när man vaknar av att blåsan värker för att det känns som att den är sprängfylld och man får liksom rulla av sängen och vagga ned för trappen. MEN sen finns det ju fina stunder också, när man känner hur ens lilla bebis rullar runt, sparkar och kittlas. Det är ju helt otroligt hur man kan känna en liten fot så tydligt som man kan sen när man sätter dit handen för att känna så försvinner den men kommer ganska snabbt tillbaka igen, nyfiken liten bebis här! :)

Idag är det 26 dagar kvar till BF, hoppas dock att det inte är så långt tid kvar men vi får se när lillkillen bestämmer sig för att komma ut till oss. Så våran lilla familj får mysa ensamma tillsammans några dagar och sen kommer det väl rulla in släkt här kan jag tänka mig, men måtta får det vara. Det är ny människa och först och främst ska vi få lära känna honom lite. Lilla mysen! <3

Nej, nu ska jag klä på mig för att åka till affären och köpa glass ... OCH godis? Man vet aldrig. ;) Ha det sålänge! :)

2 kommentarer:

  1. Åh Idah, jag vet hur det är det där med sockerberoendet. MEN! Jag har lyckats bryta det, och har samma överrenskommelse som du tänkte ha, inget godis eller läsk (fast läsken slutade jag med helt, Ramlösa FTW!) mer än på lördagarna. och det går fantastiskt bra. Kan rekommendera gröna vindruvor om sötsuget slår in. Så jävla gott när sockersuget sätter in! Jag önskar dig och Tobbe all lycka med lycka med er lilla familj, ni kommer bli superföräldrar!

    SvaraRadera
  2. Jag vet precis hur det är tyvärr... men ska försöka skärpa mig nu och börja träna lite har jag tänkt. :)

    Förresten, läste på Laila Bagges blogg om en olja som tydligen många tycker är bra. Har för mig att du skrivit förut om att du vill ha något för bristningarna/förebygga bristningar. Du kan ju kolla :)

    http://blogg.mama.nu/lailas-blogg/2012/01/18/har-ska-provas/

    http://www.familjeapoteket.se/sortiment/gravid-amning/hudvard/bio-oil-60-ml?gclid=CMO9j8SA2q0CFSdXmAodPQxWqw

    SvaraRadera