tisdag 24 januari 2012

Ett litet svar till anonym

Kommentar från Anonym; Genus handlar ju dock inte om kläderna, det är en ytterst liten del :) Det handlar om hur barnen blir bemötta. Jag rekommenderar dig att läsa Lady Dahmers blogg så att du förstår lite mer vad genus är

Svar; Jag sa även att jag inte är särskilt insatt i genus, och även om kläderna är en ytterst liten del av genus så är det ju uppenbarligen en del av det, annars skulle man väl inte lägga ner sådan tid på hur man klär ungarna. Jag läser Lady dahmers blogg varje dag, mycket av det hon skriver är bra och mycket är skit, jag får inte alltid ett fast grepp om vad det är hon vill komma fram till.

Anledningen till att jag INTE skulle sätta på min son klänningar och tunikor i rosa med tex. Hello kitty när han inte kan välja själv är för att då är det JAG som utsätter honom för hur folk bedömer honom. Även om genusmedvetna kvinnor vill att det ska vara jämnställt osv så tänker ju tyvärr inte alla andra människor så, folk har fortfarande fördomar och då tänker inte jag vara den som utsätter min son för dom fördomarna, det är som sagt skillnad när han kan välja själv, testa lite olika, då vill han ju iallafall och då stöttar jag det.

Sen om "ni", för jag antar att du är en "genusmänniska"? Väljer att utsätta dina barn för det så är det upp till dig, men jag kommer inte att göra det. Skulle ju vara roligt om du kunde kommentera ditt namn så man kan svara på ett personligare vis, förstår inte av vilken anledning man kommenterar anonymt om man så gärna vill vara med och tycka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar