fredag 30 november 2012

Taggad

Pepp redan nu för ett ben/axel-pass imorgon! Kommer att blir grymt! :-) Och jag har aldrig tidigare känt mig så motiverad som nu när jag har ett schema att gå efter och nu när jag vet hur man gör övningarna rätt! Och det har jag ingen annan än pappa att tacka för. :-)

Något som jag också lärt mig är att, om du har ett schema du redan går efter lyssna då inte på andras "tips", för att de tror sig veta bättre. Tack men nej tack på en schyst sätt helt enkelt. :-) Det är många som vill lägga sig i och visa och berätta vad som är rätt och bäst, men känner man att ens eget program funkar för en själv så går man efter det helt enkelt! Börjar man däremot ta åt sig och blanda in massa annat som folk vill "tipsa om" är man snart ur spåret!

Detta program som pappa skrivit till oss funkar utmärkt för både Tobbe och mig vilket inkluderar rygg/biceps (första passet vi körde) bröst/triceps (andra passet) och nästa pass blir axlar/ben.

Rygg/biceps är på samma pass för att man använder sig av samma teknik, man drar mot sig.

Bröst/triceps trycker ifrån sig.

Axlar (en av kroppens minsta muskler) och ben (kroppens största muskel) kör vi som sista pass. Ä

Och allt detta för att inte kroppen ska bli övertränad vilket inte heller är bra. Och i slutet på ALLA pass kör man mage MAX! För magen blir inte övertränad.

Så tränar vi, och jag kan bara säga att jag har en jävulusisk träningsvärk i bröst och triceps, vilket visar att vi tränat rätt och det vi planerat. :-)

Pappa sa när vi körde första passet, "Vänta bara ska du få se att det kommer att komma någon som ska visa och ge råd." Och fel hade han såklart inte, det hann inte gå mer än 5 min efter att han sa det så kommer det en snubbe och säger "Det tar bättre om du gör såhär." . "Tack men det här känns bra för mig!".

Jag lägger mig inte i hur andra tränar och jag vill inte att någon lägger sig i min träning heller. :-) Det är upp till var och en. :-)

Ha det gött alla!! :-)

Bilden lånad från google

1 kommentar:

  1. Kul att du har din pojkvän som träningskompis! Det måste ju vara det absolut bästa, eftersom man umgås mycket och kanske också peppar varandra på ett bra sätt då.

    Lycka till! :D

    SvaraRadera