söndag 25 november 2012

Till nästa år satsar jag på - Beach 2013 istället för Bitch 2013

När jag var liten spenderades mycket tid på gymmet, både mamma och pappa tränade flera ggr i veckan. Det avtog dock, båda har ju sina skador.. Dem tränar inte mer men det kan synas att de har tränat! :-)

Så jag har alltid varit intresserad av träning och muskler och har verkligen velat börja träna! Men jag känner inte att jag får ut något av att "träna" genom att gå ner på gymmet och dra i alla maskiner och hantlar och inte ha en aning knappt om vad det är som tränas och hur man gör de rätta rörelserna. Man vill ju få ut något av att göra dessa övningar och det får.man knappast om man inte gör det på rätt sätt. Att träna tyngre än vad kroppen egentligen klarar av och sedan fel "hållning" på det är det större risk för skador än för muskler. Därför har pappa gjort ett träningsschema till både mig och Tobbe, vilka muskelgrupper vi tränar per pass, reps & set, hur man vinklar kroppen/kroppsdelarna under olika övningar.

Jag känner mig riktigt motiverad och peppad på att få komma igång. Det ska bli spännande om någon månad att få se resultaten. :-)

Ha en fortsatt bra dag! :-)

2 kommentarer:

  1. Hur ofta kommer du träna? :) Och hur länge kommer du hålla på per pass?

    SvaraRadera
  2. Önskar jag hade samma go som du! Föredrar att sitta i soffan och dega. Inte så bra. haha!

    Keep it up! :)

    SvaraRadera