tisdag 6 november 2012

Återkommande känsla

Vill bara säga att jag är så jäkla glad att jag har min Marie, fan vilken fin vän hon är! En riktigt god vän som alltid finns där, även om vi bara syns en snabbis ibland eller rent ut av sitter och hänger och pratar i timmar ibland. Hon är någon som kan skicka ett sms bara, "Kan jag komma och äta min lunch hos dig?" eller som vill spendera några timmar genom att bara finnas där.

Och en återkommande känsla är att jag vill flytta, Tobbe vill inte .. Men jag vill. Jag vill ha lite mer runt om mig och lite mer utbud av saker och ting. Lite närmare till överallt och lite mer jobb som kan vara intressanta. Här i vansbro ska man slåss om ett jobb på, ica, konsum, bäckaskog eller personlig assistent eller ja, varför inte hemtjänsten? Jaaaaha, det var det utbudet.. Jag vill utbilda mig ordentligt och sedan få ett jobb jag verkligen vill ha, inte ha ett jobb bara för att ha ett och försörja sig, det är nog allt för många som lever så och det vill inte jag!

Jag vill bara kunna gå ut på en promenad genom stan för att bara få den där känslan, stadskänslan, mysiga känslan ni vet. Se sig omkring och kanske inte alltid se samma nuna som man ser varje gång man går in på ja,  t.ex konsum. Samtidigt är Vansbro kommun en mysig kommun, absolut.. Men vill man se samma sak hela sitt liv? Jag får seriöst djup ångest av den tanken, att alltid få lov att se samma gamla vanliga. Tobbe förstår inte mig alls, han förstår inte vad man gör i en stad, det skulle bli så tråkigt att bo i en stad liksom.. Haha, ja han är en riktig inrotad vansbrobo han! :-P

Vad någon än säger iallafall så finns det mer möjligheter till allt, så är det faktiskt. Efter att jag bott i Falun i två år så älskade jag verkligen den staden, superduper mysig stad på alla vis. Jag önskar innerligt att få bo i en stad igen, kanske Falun .. Kanske någon annanstans, få se lite mer än vansbrokommun.. Vansbro står väl kvar?

Ja, vissa förstår mig och andra inte.. Ha det sålänge!

5 kommentarer:

  1. Åh det var som om jag själv skulle ha skrivit det där inlägget =)

    Tommy har jobbat i sthlm i 2 år och har pendlat fram till för ett par månader sen då vi äntligen skaffade oss en lägenhet!

    Det är det bästa beslutet i mitt liv! Stockholm är visserligen stressigt, mycket folk och mycket skit.. MEN man ser nya saker varje dag man går utanför dörren, man ser nya människor, nya saker och man har nära till ALLT! Vill jag träna ligger gymmet 5 minuter bort, vill jag köpa ett par jeans ligger närmsta butik ca 5 min bort, vill jag ta en promenad i skogen så behöver jag gå 1 km och man kan komma på mitt i natten att man saknar blöjor, för inom 20 min finns det en affär som har öppet! Sjukvården är sååå mycket bättre än hemma och här finns det utbildningar och jobb så man vet inte vad man ska göra för att det finns för mycket =)

    Det är sådan förändring och sån lättnad att veta att man har allt inom 20 minuters avstånd.

    Jag har alltid haft en dröm om ett visst yrke och det är först nu jag verkligen kan sätta MIN dröm i fokus och inte bara "göra nått för att jag måste" utan för att jag VILL!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du tänker precis som jag! :-) Skönt att alla från kommun inte är lika trångsynta! :-) Kram

      Radera
  2. Öööööööööööörebro skulle passa dig perfekt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt tänkt tanken! ;-) hihi

      Radera
  3. Kära du, ingen är väl som du. Du är så goooo!! Och jag är så glad att jag har dig. Bara att få träffa dig i några få stackars minuter, prata ut om allt mellan himel och jord, gör att allt den vardagliga vardagen känns så mycket enklare. Men det blir nog så, enklare, när man har någon som förstår precis hur man tänker och vad man menar med allt vad livet innebär. Du är en fin människa du. <3

    SvaraRadera