måndag 5 november 2012

Ingen rätt

Ibland är det så jävla skönt att ha en blogg, ibland behöver man bara lätta på trycket lite genom att bara få skriva av sig, utan att behöva förklara sig på ett eller annat sätt. Det kanske jag får ändå, men inte just när jag skriver, då får jag skriva det jag vill i lugnt och ro.

Så nu till det jag vill prata om, skitsnack.. Skitsnack angående familj eller släkt. Om jag säger något om MIN familj eller släkt så är det mitt problem, om jag säger något om min familj så har jag fan rätt till det! Något jag däremot inte tål är när någon annan snackar skit om min familj, det är ingen annan som känner min familj som jag gör eller har rätt att säga saker om dem, då blir jag fan förbannad! Och absolut inte snacka skit om min familj TILL mig, det gör mig ännu mer förbannad. Om jag säger att min farsa är dum i huvudet eller att min mamma är tokig så får jag göra det, that's it, utan att någon idiot sitter och snackar skit om dem. Det är MIN familj.

Min mamma till exempel, hon är en jäkla tok-kärring som säger både det ena och det andra, hon är ärlig och rak och säger som hon tycker, men hon är en väldigt generös och omtänksam människa om man är snäll emot henne. Hon har en rå och snuskig humor, men det är MIN mamma och jag tänker inte skämmas över henne och än mindre låta folk nervärdera henne eller säga fula saker om henne framför näsan på mig.

Pappa, ja han är en jävla tok han också, lite dum i huvudet och så ibland, vilket jag har rätt att säga eftersom jag känner honom och för att han är min pappa. Han kan vara för jävla dum i mun och inte tänka sig för när han pratar ibland, men han beskyddar oss ifall vi behöver det!

Min syster Elina, hon är naiv, tokig, vild, knäpp och pratar innan hon tänkt, men är världens mest omtänksamma och generösa människa och vill alla väl. Men ingen har rätt att säga att hon är dum i huvudet..!


Jag blir så irriterad så därför kommer allt bara som en bomb med ordbajs.. Ville bara få fram att folk ska bry sig fan i min familj och att vad jag säger om min familj är min ensak! Ingen har rätt att snacka skit om dem. Skaffa ett liv och städa framför egen dörr först!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar