onsdag 31 oktober 2012

Nya känslor inför jul

Visst är väl jul mysigt, men på senare år har känslorna för julen avtagit, det är väl inte så märkvärdigt har mina tankar varit. Men nu, nu när jag själv fått barn så har jag fått nya krafter och nya känslor för julen, jag vill att min lilla skruttunge ska få mysiga, roliga och minnesvärda jular.
En riktigt tradionell jul, med god mat, julstrumpa, gemenskap, kalle anka, julgran och paket. Så i år ska jag minsann anstränga mig till det yttersta, även om han nu är så liten så att han inte kommer att minnas det så ska han få uppleva en mysig jul iallafall. :-)

Julafton -11 med Love i magen. :-)

Jag kan inte låta bli att tänka några år framåt när man har fler barn. När de vaknar på morgonen och det första de ser är julstrumpan som hänger på sängengaveln med ett litet paket och lite godis inuti och komma ner med pyjamas och morgonrock och värmas av alla ljus, julgranen som står och glittrar i hörnet, julmusiken som låter svagt och lätt, äta frukost framför sista avsnittet av julkalendern och omsvepas av all värme, kärlek och trygghet. Så nu framöver kommer jag att längta till varje jul, lite extra mycket!

Hur ska ni fira eran jul?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar