torsdag 4 oktober 2012

8 månader

I måndags blev min lilla pluppgubbe 8 månader, herregud vad tiden går fort! Att det bara är 4 månader kvar tills han är 1 helt år är helt ofattbart för mig. Han är så himla duktig på allting tycker jag, man blir så stolt över precis allt han gör. :-)

Idag ska vi på BVC och då ska han kunna slå ihop två grejer och det gör han klockrent, det är ju bara det att dem ska kunna det när man är där på BVC också, men huvudsaken är väl att vi vet att han kan iallafall! ;-) Man blir ju lätt distraherad av Lisbeth. Hehe ;-)

Love älskar att duscha & bada! :-)

Annars då? Jo jag måste ju säga att jag blir lite full i skratt av dem mammorna som är alldeles förstörda för att barnet varit vaken flera ggr på en natt, välkommen till klubben säger jag bara. Under 8 månaders tid så har jag vaknat ca. 10ggr mer eller mindre varje natt, så ni som får sova en hel natt för det mesta ska nog gotta er i det! ;-)
Love tuttar fortfarande på nätterna och jag halvt reser mig i sängen för att flytta honom sida till sida, han sover alltså fortfarande i våran säng.
Men eftersom han har blivit så pass stor nu så ska jag försöka att inte tutta honom på nätterna eftersom han inte behöver det, ska börja träna på det inatt så får vi se hur det går!


Mitt huvud skriker verkligen efter en ordentlig natts sömn och jag har känt de senaste veckorna att jag varit lite låg och då kan det mycket väl stämma att det beror på att jag aldrig aldrig får sova en hel natt. Så det är egentligen INTE sent att gå upp 08.30 på morgonen om man inte fått sova en hel natt, hade jag fått sovit en hel natt hade jag väl kunnat gå upp 07.00 pigg och kry men nu tar man vara på varje liten gnutta sömn kan jag tala om.
Gosfisen på 8-månadersdagen, tröttis! :-)

2 tänder i underkäken har han fått och den 3e är påväg i överkäken, gulligull! Dock inte så skönt att bli biten av. ;-) Och krypandet är på god väg, snart står det inte på förens han far runt här hemma. :-)

Jag och mamis när jag kan ha varit ungefär 7-8 månder tror jag? :-)
Nu har jag uppdaterat för er lite, vi höres!! :-) På med kaffebryggarn innan ögonen klappar ihop! zzZZzZzZzzzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar