torsdag 11 oktober 2012

Rökning under graviditet

Jag har säkert skrivit om detta förr, men efter att jag läst vad ett X antal IDIOTER lagt sig i och skrivit i någon sorts "Gilla om du tycker det är äckligt med rökning -fbgrupp" typ, om att det t.ex ska vara okej att röka under graviditet för att det inte är så skadligt, osv ... Alltsåååå, va?! Jag vill spy! Jag vill gräva mig in i deras hjärnor och ta reda på hur FAN de tänker?!

Usch, det upprör mig verkligen att människor tar så lätt på en faktiskt allvarlig sak!


Nä men då kan man ju ursäkta sig med att t.ex "DU KAN VÄL BRY DIG OM ANDRA STACKARS BARN SOM VEEEERKLIGEN FAR ILLA!" - "SKIT I ANDRA OCH SKÖÖÖÖT DIG SJÄLV" - "DEM DÄR FORSKNINGSRESULTATEN STÄÄÄÄMMER INTEEE!" - "SLUUUUUTA KLANKA NER PÅ MAMMOR SOM RÖÖÖÖKER!" "MEN AVGASEEEEEERNA DÅÅÅÅÅ?!" Alltså SKÄRP TILL ER OCH RYCK UPP ER FÖR I HELVETE!

Det kryper i kroppen på mig, jag blir verkligen SÅ arg. Det är fruktansvärt oansvarigt och egoistiskt och jag tänker inte heller sitta och TA SKIT för något jag faktiskt har rätt i. Barnen tar skada på så så så många vis och det finns ju till och med forskningsresultat! Menar dem att det är lögn? Varför tror dem att man måste vara 18 år för att kunna köpa ciggaretter och varför tror dem att det står med stora jävla bokstäver på paketen "RÖKNING DÖDAR" - "RÖKNING SKADAR ALLVARLIGT DIG SJÄLV OCH ANDRA I DIN OMGIVNING" ?! För skojs skull kanske? HEHE, vad roligt! Idioti!

Och skulle jag ens sitta där och yttra mig om jag inte brydde mig om barnen? Jag skulle inte sitta där och försöka övertala någon om alla risker om jag inte brydde mig. Bebisarna/fostren har ju ingen talan så då måste någon annan föra deras talan! Tänk att de pyttepyttesmå organen ska få utstå alla dessa tusentals gifterna och handskas med, att få lov att handskas med abstinens det första man gör i sitt liv pågrund av att mamman sätter sina behov framför sin bebis. Är det verkligen rätt?

Jag tycker att det är konstigt att det inte blivit olagligt och staffbart att röka under graviditet och runt människor framförallt BARN. Jag hoppas att det blir det, inget barn ska behöva utstå något de själva inte valt. Blir så ledsen när jag tänker på hur dem mår när de föds och har alla dessa skador. Stackars stackars bebisar.


Det är så många som kommer med ursäkter som - "Min kompis/syster/farmor/mamma rökte under sina graviditeter och det är inget fel på dem!" Men är det verkligen värt att ta den risken? Att ens barn kanske får hjärtfel eller svår astma/allergi? Och hur vet dem att de inte tagit skada av det? Det kan komma senare i livet och det behöver inte heller visa sig så tydligt att de ramlar ihop och dör, eller får 3 ögon eller 14 fingrar när de föds! Eller måste det vara något så konkret för att människor ska
F A T T A ?

Och hur man än försöker förklara för dessa människor vad det finns för risker så fortsätter dem att försvara sin eller någon annans rökning.. Istället för att medge att DET ÄR SKADLIGT och FÖRSÖKA GÖRA NÅGOT ÅT DET och SVÄLJA STOLTHETEN så fortsätter huggandet, och försöket till att hävda sin rätt! "Man har rätt att göra som man vill och jag röker hur jävla mycket jag vill och BLA BLA BLA." Jamen VERKLIGEN, rök ihjäl DIG förfan men skona ditt barn, varför ens SKAFFA BARN om nu det viktigaste är att man ska få suga i sig det där paketet med GIFT varje dag?!

Har inte så mycket mer att säga än att jag tappar fan hoppet om mänskligheten, om empati och sympati och om "MAMMOR". HEJDÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar