onsdag 17 oktober 2012

En perfekt mamma

Kommer jag antagligen inte att bli och det är bara att acceptera, men jag gör mitt bästa iallafall.
Jag gör vad jag kan för mitt barn, han är mitt allt! Jag skulle inte tveka en sekund om jag skulle få lov att gå genom eld för hans skull, mitt lilla hjärta.

Vissa dagar är sämre dagar, jag kan vara lite grinig och har sämre tålamod med honom och snacka om att samvetet lider efteråt, om jag höjt rösten t.ex. Vill sätta mig och grina, för att jag vet att han KAN INTE RÅ FÖR att han är han, att han har blivit född och att han är liten och har det besvärligt själv ibland, men finns det verkligen dem som aldrig tycker att det är jobbigt att ha barn? Det tror jag helt ärligt inte på, för det är JOBBIGT ibland. Jag tycker inte att man är en sämre mamma om man kan erkänna det, jag tror däremot att man kan må bättre efteråt om man någon gång får berätta att - "USCH vad jag tycker att det eller han/hon är jobbig just nu."

Jag tar hand om Love i stort sett hela dagarna och ibland kan jag ju som sagt bli trött, grinig och ha jävligt dåligt tålamod och då kan det räcka med att Tobbe är med Love på övervåningen i 10-15 min så känner jag mig som en ny människa. Bara den lilla stunden och att sen få se min lilla skatt så blir jag överlycklig, men man kan behöva någon minuts avlastning ibland för att orka med.

Och ibland kan jag få dåligt samvete om vi inte gjort något speciellt någon dag, om han fått underhålla sig genom att endast springa runt i sin gåstol någon dag och vi inte vart utanför dörren ens. Så jag försöker iallafall att gå på musiklekis på onsdagar för att stimulera den lilla hjärnan lite och ibland går vi till kyrkis. Nu menar inte jag att man måste göra något Varje dag, men han blir så mycket gladare när han bara fått varit ut en vända och sett något annat än bara insidan på huset och han kan sova lite skönare på natten när han fått stimulerats lite.

Men det finns inget som gör mig så lycklig som mitt barn, hans goa lilla kinder och hans söta leende när man ser de där små söta tisarna som sticker fram. Världens bästa och finaste unge, som jag älskar över allt annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar