tisdag 16 oktober 2012

20 år avklarade

I söndags fyllde jag 20 år, no longer a teenager! :-) Känns väl som vanligt, inget speciellt, men man kan väl tycka att det är nu det vuxna livet börjar på riktigt.
Det senaste året har det hunnit hända ganska mycket, vi fick en liten son, jag och Tobbe har varit tillsammans i 3 år, Love skall få en kusin osv. Härliga tider! :-)





Något som dock känns rätt sjukt är att jag inte bott hemma hos mamma och pappa sen jag var 15, det finns ju dem som inte flyttat hemifrån än (Och det gör väl inget). Men det känns som att på det viset har man fått varit "vuxen" längre, man har tagit hand som sig själv medans andra fortfarande får maten serverad av mamma. :-) Jag kan ju ha saknat att bli omhändertagen av mamma lite men det är rätt skönt att ha varit självständig, ingen att bråka med/på för saker man vill/inte vill.

Nu är jag ju själv mamma och har en egen liten goding att ta hand om, någon som är beroende av mig precis som jag var av min mamma så länge. Jag kan inte ens föreställa mig att Love någonsin ska flytta ifrån mig och bygga sitt eget liv, SICK! Som när mamma sitter och berättar så tydliga minnen från när jag var så liten, vad tiden går sjukligt fort egentligen. Man ska verkligen ta vara på den!



Tack för alla gratulationer! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar