torsdag 20 september 2012

Snäll men bestämd

Vissa dagar kan jag känna mig så jäkla snäll, positiv och glad! Jag får känslan av att jag skulle kunna kyssa min värsta "fiende" när jag har mina "snäll-dagar". Snäll är väl bra att vara ändå, men man ska aldrig låta sig köras över, det har jag iallafall fått lära mig!


Jag känner dock att jag vågade sätta ner foten mer när jag var yngre, då lät jag ingen behandla mig orättvist på något vis! Men nu på senare år har jag blivit mer och mer lallig och hållt med och nickat och sett jätteglad ut för att ingen ska tycka att jag är elak och dum, många ggr är det så men oftast har jag min egen åsikt och står för den. Tycker att jag hört det så mycket på senare år att jag är så jävla elak för att jag tycker som jag tycker, och då inte för att jag tyckt något speciellt om någon viss person utan bara allmänt, det stör mig riktigt mycket nu faktiskt när jag tänker på det. Jag är verkligen inte någon elak människa egentligen även om nu vissa får den uppfattningen för att jag vågar tycka och ännu "VÄRRE" STÅ för det jag tycker. Det är väl ingen konst att sitta och tycka och tänka när man sedan inte kan stå för det man sagt. Det är väl då det är såkallat skitsnack, det kanske det finns många som känner igen, eller?  Egentligen, det värsta JAG vet är folk som inte kan tycka själva utan sitter där och håller med om ALLT fast dem egentligen inte alls håller med egentligen och nästan skakar på huvudet när man vänder ryggen till.
VÅGA TYCKA OCH VÅGA STÅ FÖR DET DU TYCKER!

Därför gör det mig gott i hjärtat att fortfarande kunna ha en god relation till vissa människor trots det att jag skrivit om t.ex ämnet amning i min blogg, jag blir GLAD av att dem låter mig tycka som jag vill och att dem tycker som dem vill, man behöver inte alltid tycka lika för att ha en sund relation till andra människor, snarare tvärtom, jag uppskattar människor som vågar tycka och stå för SIN åsikt utan att man ska behöva bråka om det. Jag tycker inte illa om dem som tycker annorlunda, verkligen inte. Jag vet ju dem som blivit riktigt arg på mig för vad jag sagt och tyckt om amning och till och med tagit bort mig som vän på facebook, då känner jag verkligen ... BLÄÄÄÄ, vad tråkigt med sådana människor!

Men jag har och är väl själv egentligen kanske ganska dömande mot människor tror jag, jag har fördomar mot vissa människor man träffar och ser, man kanske säger saker som man inte alls tycker och menar och det, det ska jag sluta med tills jag skaffat mig en ordentlig uppfattning om människan, det kan varken vara bra för ens eget mående eller någon annans att bete sig så. Så det ska jag verkligen jobba på och sluta med, var och en får vara som dem vill.

Men hur som, så blir man gladare av att vara trevlig och öppen mot människor :-) ... Dock utan att låta dom köra över och utnyttja en, det tänker jag aldrig låta någon göra igen. Jag tjänar inte på det på något vis och det gör ens mående inget gott alls. Men såkallad "SNÄLL MEN BESTÄMD" :-)

Vi hörs! Ha en trevlig torsdagkväll! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar