onsdag 12 september 2012

Blandbomb

Tänkte väl skriva lite om allt mellan himmel och jord, så får vi se vad det blir för röra av det här. Kan ju börja med att säga att jag VILL INTE att ni ska känna att ni behöver försvara er emot mig, om jag skriver om amning t.ex, varför känner ni ett behov av att försvara er? Jag är väl ingen drottning som ni måste förklara er för, ni gör som ni vill med erat liv/era barn och jag har förklarat i inlägget vad det är jag tycker och tänker! Jag tycker som sagt inte illa om någon som flaskmatar sitt barn, men jag tycker annorlunda, väldigt annorlunda men det är skillnad..

Nu över till något annat... SOCKER! Alltså, det om något är väl något som kan förstöra ens liv, sakta men säkert... Jag har varit sockerberoende i flera år, det låter kanske inte som någon big deal men jag har ett allvarligt sockerberoende och jag äter godis/fika VARJE dag. Jag har väl tänkt tanken förut att jag kanske borde sluta, att det inte är så bra osv, men det är inte förens nu som jag verkligen känner att det här kommer att förstöra mitt liv, jag kommer att få diabetes, det är jag helt säker på! Och det är alltså inom en snar framtid.. Men nu i oktober är det tänkt att farsan ska hjälpa mig/oss att börja träna och då ska det verkligen bli ändring på det här, börjar jag träna så kommer jag få större lust att bli nyttig. :-)

Nu har jag äntligen kommit igång lite med pluggandet, håller just nu på med religionen, vilket är SÅ MYCKET MER intressant nu än när man hade den där pressen på sig. Sen har jag väl aldrig riktigt kunnat koncentrera mig i skolan, har väl en släng av ADHD kan jag tänka mig. :-P Men nu känns det skitbra att göra det här i sin takt och verkligen kunna koncentrera mig på ämnet, vilket är INTRESSANT! :-) Jag tänker banne mig bli något i mitt liv, för både min och Loves skull. :-)


Jag har egentligen så mycket mer jag bara skulle vilja prata och skriva om men det känns som att då kommer det bli så mycket huller om buller och blandat snack så ni kommer nog inte ens vilja läsa mer! :-P
Min fina bror och Loves fina morbror var och hälsade i Sverige en vända! <3

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att få höra från någon mer som är sockerberoende! Det är ju helt sjukt vad svårt det är att låta bli, jag pallar sällan mer än en, högst två dagar utan! Men hejja till dig i avvänjningen! :) Ps. Tuggummi kan hjälpa ;)

    SvaraRadera
  2. Ja detta med socker är jobbigt! Jag läser gärna din blogg. Jag tycker att den är toppen!

    Jag har en också OM du vill läsa. www.maddepollack.blogg.se

    SvaraRadera