lördag 25 juni 2011

Rörande!

Har ju varit på bröllop idag som sagt, snacka om rörande! Trots att jag inte träffat människorna många gånger tidigare så tront ni på fan att man sitter där & snyftar ändå! Det är så fint när två människor lovar varandra tills döden skiljer dem åt & musiken till? Hur kan man INTE bli rörd? Sjukt! Efter det vackra bröllopet så for vi vidare till flottaren där vi skulle äta mat & ha det trevligt, supergod förrätt & supergod varmrätt, jag stannade dock inte längre, kände att jag mådde lite dåligt & ville hem men det var supertrevligt sålänge det varade! & självklart var jag nykter, trivs så bra med att vara nykter & RÖKFRI! Alltså anledningen till att jag är båda det är väl för att jag vill få ett hälsosammare liv. Jag känner att jag inte längre orkar dricka om jag inte har någon anledning, jag tycker nästan att det är dumt (folk får ursäkta om de tar åt sig) att slösa bort Alla helger till att dricka när det inte ens händer något speciellt. Vissa säger "Man lever bara en gång" men ta då vara på ditt liv, jag säger inte att folk ska sluta dricka men är det vad Allt går ut på? Att dricka dricka dricka varje helg? & här sen, i hålan där det absolut inte händer något nytt. Folk borde testa att ha roligt utan alkohol, det funkar faktiskt! Jag kommer väl att få STRYK för jag skriver det här, för att jag vågar tycka det & dom som tycker att jag är dum i huvudet för att jag säger till mina vänner ibland att kanske ta det lugnt, dom behöver INTE lägga sin näsa i blöt, jag säger ingenting till mina vänner för att vara elak, tvärtom, jag vill dem allt väl & jag vill inte att deras liv ska slösas bort på bara skit.

Nu blev det väldigt rörigt & mycket här. Men jag vill inte att folk ska tro att jag menar att de ska sluta gå ut & dricka och ha roligt, självklart ska man det men det behöver väl inte överdrivas. Säger det endast för att jag menar väl, kom ihåg det, hade jag velat någon något illa hade jag inte brytt mig, bara sagt, fortsätt & klappa takten. Men jag vill inte vara den vännen som inte bryr sig, så är det faktiskt.

Nu vill jag önska er en trevlig kväll, ni som är nyktra för ni är väl de enda som läser just nu & en trevlig kväll till de som är nyktra imorgon! :)
Men framförallt vill jag önska brudparet Viktor & Camilla en god fortsättning, att de håller ihop genom vått & torrt och inte glömmer att prata igenom sina problem när de får problem, stora som små. Lycka till! <3

Go'natt på er vänner, nu ska jag vänta in min man som varit duktig & inte druckit för mycket ikväll, då kan han tillochmed få sig en puss när han kommer hem! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar