torsdag 10 februari 2011

Dag 11 - Mina syskon.

Fortsätter mina punkter då för det var ju tydligen ett tag sedan så nu ska jag berätta om mina syskon.

Först har vi då min storasyster Lovisa som fyller 26 den 21Feb, hon bor i Stockholm på Odenplan med sin sambo Tommy och deras gemensamma dotter Ella. Lovisa pluggar till sjuksköterska och är väl snart klar med sin utbildning. Lovisa är mitt enda helsyskon och vi har båda våra likheter och olikheter, humöret är ganska lika, utseendet är sådär halvt men det syns att vi är systrar såklart. Jag har ju smeknamn på mina syskon och Lovisa kallar jag för Lovi ellre Lova oftast. Jag älskar henne obeskrivligt mkt<3

Sen har vi min bror Ted som fyller 25 den 18okt, han bor i Borlänge med sin sambo Anna och deras djur. Han är väl utbildad lärare i några ämnen eller så håller han på, han inte riktigt koll på det. Men just nu jobbar han med något annat. Vi är halvsyskon, min pappa fick Ted med min moster (ja det låter ju lite weird men ah) så ni kanske kan räkna ut att vi är alltså kusiner samtidigt. Hahaha! Jag vet inte hur lika jag och min bror är men det är min bror och vi går ihop väldigt bra han och jag! Ted kallar jag för Björnen eller Teddi, anledningen till Björnen är ju "Teddibjörnen" liksom. haha Och självklart älskar jag honom lika mkt <3



Sen har vi min yngsta storasyster Elina som fyller 24 den 29j juli, så det är tripp trapp trull där. Hon bor i Stockholm med sin son Alfons (som även är min gudson, *stolt*) och jobbar på dagis men är utbildad väktare som jag tror att hon ska börja söka jobb inom snart. Elina är min halvsyster på mammas sida. Jag och Elina är nog mer lika just nu än vad jag och Lova är. Jag och Elina har väl alltid roligt, kan tjaffsa lite ibland men det är väl sånt som systrar gör! Elina kallar jag för Tlin, det är väl typ det enda, när hon var liten kallades hon även för Linus. Henne älskar jag precis lika mkt som mina andra fina syskon. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar