onsdag 12 oktober 2011

MVC

Idag har vi varit till Mvc vid halv tre, det var ju ett tag sedan vi var där sist men man har ju turen att ha ens barnmorska i familjen så det är ju inte speciellt komplicerat om man skulle behöva ställa frågor eller så, för då är det bara att ringa sin kära svärmor! :) Vi gick lite information & ett brev vi skulle skicka till försäkringskassan om moderskapsintyg typ. :) Vi tog blodtrycket, kollade sockervärdet osv och sen det roligaste av allt, lyssnade på hjärtljudet som låg på ca 136. :) Han är ju alldeles perfekt våran lilla knodd! <3

Sen när vi kom hem så ringde narkosläkaren ifrån Falun och berättade att hon fått mina journaler ifrån Linköping sen jag opererade ryggen och ja, berättade det jag redan ställt in mig på, alltså att jag inte kan få ryggmärgsbedövning men vad gör det? :) Jag menar ... Miljontals kvinnor har fött barn helt utan bedövning så varför skulle jag behöva ryggmärgsbedövning? Klart jag fixar att föda mitt barn med lite lustgas & ... yoga? Haha, äh, hursomhelst är jag inte direkt orolig, jag är övertygad om att jag kommer att klara det fint genom att bara ha en positiv inställning och min man vid min sida som stöttar mig. :) Jag menar, GIRLPOWER, hello! Kvinnor kan liksom. ;)

Vid halv 5 åkte vi iallafall till selins för att fira Pierre som fyller 17 år idag, så det blev en trevlig födelsedagsmiddag med svärmor, Tommy, Pierre, Andreas, Tobias mormor & morfar och Tobias såklart. :) Hade det iallafall jättetrevligt och det är väl alltid lika trevligt att träffas och göra något tillsammans, även om det då bara är att äta eller vad man gör, man får ju iallafall prata och umgås! :) Perfekt, tycker jag! :) Sen fick vi fika hemma hos Christina också trevligt, precis som vanligt!! :)

Ja det är väl tur att man har blivit välsignad med en sån fin "svärsläkt" som jag blivit, jag kommer så bra överens med alla och det gör man ju kanske inte alltid annars så jag är så nöjd med det. :) Sen saknar jag min mamma något så otroligt mycket, tror inte jag träffat henne på typ en vecka snart? Och vi som brukar träffas ganska ofta annars eller åtminstone höras på telefon mer om vi inte ses, men det blir väl så ibland när man har annat för sig och man kanske bara inte orkar lyfta luren och ringa. Men familjen kommer väl hit på fredag och äter smörgåstårta när jag fyller år iallafall. :)

Just ja! Jag har ju redan fått en superduper fin födelsedagspresent av Tobi och det var ju telefonen, samsung galaxyn som jag är skitnöjd med men idag fick jag även en parfym i förskott, jag har verkligen världens ödmjukaste generösaste, omtänksammaste pojkvännen man någonsin kan drömma om, fy så go och snäll han är emot mig jämt. Jag älskar dig Tobi min underbara man, du är min drömman du! <3

Nu ska jag mysa ner mig i soffan och kolla på The mentalist med min halsbränna. Ha en trevlig kväll/natt :)

1 kommentar:

  1. varken mamma eller syrran har haft ryggmärgsbedövning, så jag tänker DU om nån fixar väl de galant :)) <3

    SvaraRadera