lördag 8 oktober 2011

Min lilla kärlek





Mitt lilla hjärta växer förfullt där inne, mamma längtar efter dig gubben! <3 Men om jag får säga det själv, vilket jag antagligen inte får säga utan att någon kanske blir lite muttrig men jag tycker inte att min mage ser så stor ut för att vara i v. 21+, många magbilder jag kollar på är dubbelt så stora och då har det gått mindre veckor än mig. Rätt skönt iallafall, jag hoppas på att den håller sig rund och fin och spänstig. Jag använder ju alla hjälpmedel jag kan få för att stödja magen så mycket jag kan, olja, maggördel, tajta linnen och mammabyxor. Man behöver ju inte "förstöra" sig i onödan när det finns saker som kan förebygga det uttöjda skinnet & bristningarna. Självklart är mitt barn värt alla bristningar i världen men det är ju inget måste att få bristningar, åtminstone inte överdrivet mycket & bristningar är ju något som Aldrig försvinner, dom bleker men det är ju trots allt ärr som finns kvar.

Hormornerna svänger ganska rejält ibland iallafall, stackars Tobi! Men han är världens underbaraste man som stöttar mig till 100 ändå, utan att vilja mörda mig, eller det kanske han visst vill men han visar det iallafall inte utan är istället världens ödmjukaste finaste man, den bästa man någonsin kan tänka sig! Arg, ledsen, glad och allt på samma gång ibland. Kan vara rätt jobbigt, framförallt när man blir irriterad på såna man tycker om, eller låter det gå ut över dom fast man egentligen inte alls menar det. Men det är ganska tufft och ibland undrar jag hur tusan alla mina nära och kära ska stå ut med mig, det gör mig faktiskt lite rädd.. Men, jag vet att dom vet. <3

Och det bästa man kan känna en dag är när ens lilla hjärta sparkar på därinne, det är verkligen kärlek & man blir påmind om att det faktiskt finns ett litet liv där inne. Våran lilla IdahTobi-blandning, så fin han kommer att bli, hjärtebarnet vårat. <3

Nä, nu ska jag pussa upp min gubbe lite, ha en toppendag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar