söndag 19 maj 2013

Fel ordning

Med risk för att folk kommer reta sig ännu mer på mig för dem tycker att jag tror jag vet så mycket (jag tror inte, jag VET att jag vet mkt ;-) Big difference! ;-)

Om man vill BRÄNNA FETT så är styrketräning prio 1 och cardio nr 2, att börja ett träningspass med att typ, springa/cykla/crosstraina i 30 min och sen ge sig på styrketräningen blir helt bakvänt. För det första så tar det 30min innan man börjar bränna någonting konditionsmässigt eftersom man antagligen ätit någonting någon gång under dagen innan konditionsträningen, däremot går all den energin (som du ätit) till musklerna när man styrketränar och man orkar mer. Så vill man verkligen bränna fett så ska man först styrketräna och sen gör sig slut på någon av konditionsgrejerna. Ju mer muskler du har ju mer förbränner du, och man ska äta ofta och lagom, mest protein och grönsaker för att hela tiden hålla igång ämnesomsättningen.

Nu vet ni det ifall ni inte visste det. =)

4 kommentarer:

  1. Du är så bra tycker jag som säger precis vad du tycker och VET! =) Synd att alla inte tolererar det bara. Men som du säger så är ju styrka bättre än cardio om man vill bränna fett, vilket till och med jag vet som inte tränar :P

    SvaraRadera
  2. Det var nyttiga rader, jag brukar nämligen jogga i ca 20min innan jag styrketränar. Hoppas du har RÄTT nu Idah! :P

    SvaraRadera
  3. Kan inte du bli PT och piska oss tjockisar! =b

    SvaraRadera