fredag 31 maj 2013

A man from Argentina

Förr lyssnade jag ALLTID på musik, jämt jämt! Men det har tydligen dött ut och jag vet knappast vad det senaste inom musikvärlden är, men det blir så när man aldrig sitter vid datorn längre och bara använder mobilen. Brukar dock lyssna lite på Tobbes spotify när jag tränar ibland.
Hursomhelst så scrollade jag som vanligt på facebook och råkade se "Billie the vision and the dancers" och tänkte, vafan känner jag igen det ifrån och kollade youtube och hittade låten, en gammal låt som väcker så mycket minnen, känslor, dofter och allt, från framförallt tiden då jag bodde i Borlänge med min kära bror, jag lyssnade på den varje jäkla gång jag gick till både stan från bullermyren och från bullermyren till stan. På bussen till och från falun till skolan. Den låten blandat med en hög andra låtar som jag JÄMT lyssnade på, tröttnade aldrig, och i dem låtarna förlorade jag mig i tankarnas värld. Låten heter A man from Argentina och en till låt som jag minns på rak arm så tydligt är Håkan Hellström - Kärlek är ett brev skickat tusen gånger.

Ja ... Så sjukt mycket känslor och minnen från en helt underbar tid i mitt liv! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar