onsdag 27 februari 2013

3e dagen

Idag är vi inne på 3e dagen utan godis/chips eller fika, inget onyttigt har vi stoppat i truten! Imellanåt är det riktigt jobbigt, med tanke på vilket sjukt sockerberoende vi egentligen har. Det är säkert lätt för många andra men vi måste verkligen kämpa!

Jag minns inte en enda gång som jag varit utan godis eller slisk en hel vecka ens och det är ju sjukt! Jag vet dock att det är lättare att hålla sig undan om man typ röker, på den tiden kunde man ju ta en cigg om man blev sugen men idag är det verkligen inte ett alternativ. Man får hålla sig sysselsatt, ta en frukt och äta sig mätt på mat. Det är också en bov i dramat egentligen, man är egentligen hungrig och då får man ett sug och då är det lätt att stoppa in en chokladbit eller kaka eller vad det nu är, och då blir man nöjd för ett litet tag men så kommer suget (hungern) tillbaka. Så att hålla sig mätt och belåten på mat och nyttigheter håller suget borta. Man kan inte äta för mycket grönsker, däremot är det INTE bra att äta för mycket frukt.

Hur som haver så hoppas jag Verkligen att se bättre resultat i kroppen nu när jag slutat med allt skit, plus att vi har börjat köra färre pass på gymmet men lagt till cardio i slutet på varje styrkepass vilket ska bränna mer fett.

Nu har jag gett mig fan på det här, jag vet att jag tjatat förut om att jag ska sluta äta godis osv men då har jag av någon anledning hittat ett undantag att äta ändå. Men inte nu, det spelar ingen roll om det är fredag, lördag eller helg överhuvudtaget eller lillfredag eller lill-lördag, nu får det vara nog! I sommar ska jag kunna njuta av mig själv, inte känna mig ful och sladdrig. Och det viktigaste att jag gått den hälsosamma vägen dit, inga snabba dieter utan med träning och rätt kost.

Peppa peppa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar