lördag 9 februari 2013

Svartsjuka

Jag har varit sååå svartsjuk i mina dagar, dålig självkänsla och självförtroende kanske?! Probably!
Inte bara det kanske, det handlar ju om tillit också! Men det är något som bara växt sig starkare för varje dag som går i mitt och Tobbes förhållande.

Förut kunde jag bli sur om han typ tyckte att någon annan än mig var snygg, men come on! Det är klart det finns hur många snygga tjejer som helst, det viktiga är att jag är den enda för honom och det visar han mig att jag är. Ju mer man lär känna varandra, ju öppnare blir man och tillslut kan man säga det man tycker och känner. Blir det något smygigt tisslande, DÅ tycker jag inte att det är konstigt att man blir svartsjuk för då undrar man ju om personen döljer något eller har något i kikaren. Men som sagt, så är inte vi, vi berättar öppet vad vi tycker!

Och något som gör en svartsjuk är när man har en partner som visar att han/hon är "tillgänglig" när man är t.ex ute på fest, vem fan vill gå runt och känna att man måste slåss om någon man redan är tillsammans med? Min karl är min karl och så är det med den saken och det tycker jag även att andra tjejer/killar ska respektera, när man var mellan 14-17 år så kunde man bete sig, och flirta och försöka stjäla någon annans partner, well, ladies and gentlemen.. DEN TIDEN BÖR MAN VÄXA FÖRBI.

Vad jag försöker komma fram till är att... Jag har fått bättre självkänsla och självförtroende och det beror mycket på att jag har Tobbe som så ofta visar mig hur mycket han älskar mig, bryr sig, ger mig komplimanger, osv! Jag känner aldrig att jag behöver vara rädd längre, varför skulle han vilja ha någon annan när han har mig? :-)
Känner man inte någon kärlek ifrån sin partner förstår jag också om man blir svartsjuk och man ständigt får lov att bära på den där känslan "kommer hen att lämna mig nu. Är hen inte kär i mig längre. Varför säger/visar hen aldrig att hen tycker om mig." då förstår jag också om man blir svartsjuk och rädd, för så har jag också känt tidigare!

Men ett förhållande som är helt utan svartsjuka är kanske inte heller något förhållande? Vad vet jag? Jag vet bara att svartsjuka gör en låg, deprimerad, arg, ledsen och så mycket negativt, man har mycket att jobba med om man är överdrivet svartsjuk. Man sänker både sig själv och sin partner.

... Men här är jag och är numer rehabiliterad ifrån min svartsjuka och det vart jag inte av jobb och slit utan av ett vanligt, sunt, tillitsfullt och kärleksfullt förhållande. :-)

TAKE CARE PEOPLE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar