tisdag 19 februari 2013

Kan det vara lite avundsjuka som ligger och skaver?

Jag har tänkt på en sak, det är många som är väldigt snabba fram och tjata om vad man behöver och inte behöver så fort det pratas om träning/vikt osv men jublar själva om de tappat några kg?! WHY?

Skriver jag -"Fan också, nu kan jag inte ha mina fina byxor längre för att jag gått upp i vikt, nu vill jag börja träna och få lite mer fit kropp!" så är det alltid någon som säger -"Du är fin som du är! Du behöver inte träna, herreguuud! Du som äääär sååå fiiiiin!"

Jag VET vad jag behöver och inte behöver, jag behöver ingenting men jag VILL. Jag vill träna, jag vill känna mig snygg och jag vill att folk slutar prata om vad jag behöver eller inte behöver. Är dem så rädda för hotet att någon annan blir lite snygg och visar lite kämparvilja medans dem själva inte orkar röra röven men hurrar om de gått ned ett par kg?

Och inte fan tränar jag eller gör min snygg för någon annans skull?! Tycker ni att muskler och tighta kroppar är äckligt osv SLUTA KOLLA  DÅ, skulle man säga samma sak om någon fet så är man elak och en typ mobbare. Men vad är skillnaden?

Och vad är viktigast? Att gå ned 2kg på vågen men att det INTE SYNS eller att stå still på vågen men att det syns på kroppen att den blivit mer slimmad? Förut var vågen i mitt centrum och idag kunde jag inte bry mig mindre om vad det står för siffror sålänge jag ser framsteg med min kropp.

Och en sak till tjöckisar, man mår bra av att RÖRA SIG och TRÄNA. Man blir inte en bodybuilder av att gå på gymmet 3ggr i veckan, om man skulle blivit det hade inte folk fått slita så förbannat för sina resultat! Så nej, biffar blir ni inte av att lyfta lite vikter ibland men sladdret ni trycker in med era kläder har stor chans att försvinna. =)

Tack för mig.

1 kommentar:

  1. Du har så rätt! Jag är för LAT det törs jag säga utan att skämmas, men jag VILL träna och SKA börja! Min vikt bryr jag mig inte så mycket i. Jag var tjock ett år innan jag blev gravid, slutade med p-piller, godis och läsk, gick ner 23 kg (vägde då 57) och sen gick jag upp till 82-83 när jag blev gravid, väger nu ca 68 kg men störs inte alls av vikten utan hur jag ser UT!
    Jag vill träna för att bli fit, för att orka springa med Wilde och busa med honom, orka bära honom utan att känna att det är jobbigt och för att MÅ BRA!

    Man mår inte bra av att sitta stilla och inte träna. Visst kanske man mår bra psykiskt, men inte fasen mår kroppen bra av det. Man kan inte låta alla muskler förtvina eller inte arbeta.

    Olga Rönnberg (Mamma Fitness) är en människa som fler borde lyssna till och ta åt sig utav vad hon gör! INGENTING är omöjligt så länge man har viljan att vilja förändras!

    SvaraRadera