onsdag 28 december 2011

V. 34

Nu har vi kommit in i vecka 34, det går verkligen fort nu men ändå fruktansvärt sakta! Det börjar bli ganska jobbigt nu faktiskt, både fysiskt och psykiskt och ibland vill jag bara grina en hel dag för att allt känns skit tungt i både kropp och sinne

, så jag hade ju önskat att det var februari imorgon men icke. Vill ha våran lillkille här nu och snosa på! Vi har ju iallafall hunnit fira jul och fått fina klappar till både oss och bebis! :-) Och träffat sina kära såklart! :-) Hämtade även barnvagnen igår, vi är verkligen jättenöjda och den är precis så som vi vill ha den. :-) Något som jag inte vetat om förut heller som jag/vi fick reda på ganska nyss var att det var besöksförbud på BB, så man får alltså inte ta dit massa människor vilket jag tycker är BRA! Folk hinner se ens bebis när man kommit hem och fått tagit det lite lugnt istället för att det ska vara folksamling där bland alla bebisar och mammor. Och det fula är ju att endel bryr sig inte ens om de drar med sig smittor och bakterier bara de får komma dit och uggla, pilla med den nyfödda, hosta och nysa och göra andra sjuka. Respektlöst! Så hursomhelst så tycker jag att det är skönt att det är besöksförbud för jag känner också för min egen del att man behöver ta det lugnt och få lära känna sin bebis innan den ska få intryck av alla andra också. Det kommer antagligen bli lika hemma också, vi tänker inte ta hem massa människor det första vi gör utan det är vi först och främst som ska träffa vår bebis. Sen är väl närmsta släkten ett undantag men kanske inte så långa stunder då heller för allas skull. Ja det är så vi vill ha det för att vi ska känna oss bekväma. :-) Nu är jag sååååå trött och har huvudvärk så nu tänker jag hoppa i säng! :-) natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar