tisdag 25 januari 2011

Dag 9 - Min tro.

Jaha, då ska jag alltså skriva om min tro. Vad är min tro? Jag vill ju tro att det finns någonting som hjälper en när man har det jobbigt och svårt, som håller en vakande hand över mig och mina nära och kära. Men samtidigt så undrar jag, skulle det då finnas så mycket orättvisor i världen om det fanns något som vakade över oss? Om GUD finns, varför hjälper han inte fler människor som behöver det? När jag var liten trodde jag på gud iallafall, nu som sagt vet jag inte längre, men jag tror ändå att man måste tro på något. Tro att det finns hopp och någon som hjälper en igenom tuffa tider.

Men annars så är min tro en själv, att man ska tro PÅ SIG SJÄLV. Det är nog något av det viktigaste, vill man ha förändring eller att något ska bli bättre så är det nog allra bäst att ta tag i det själv, det kanske inte hjälper att be till högre makter. Just do it yourself, det lönar sig nog mer. MEN man kan ju alltid för att få mer hopp .. Be. Som sagt.

Nu har ni hört om min tro. SES!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar