torsdag 6 januari 2011

Dag 1 - Presentera mig själv.

Jag föddes i Falun för 18år sedan, jag bodde i Borlänge i två månader tills mamma och pappa bestämde sig för att flyttade till min gammelfarmor och gammelfarfars gamla hus, med mig och mina tre syskon. Dom skaffade massa djur, hundar, katter, hästar, höns, kalkoner, får osv. Renoverade huset eftersom det inte var i särskilt modernt skick. När jag var ca. 4år så skaffade dom familjehem för missbrukare med olika missbruksproblem. Så, så har jag växt upp med en liten extra familj som jag faktiskt aldrig varit rädd för fast de haft de problem de haft, vissa var mördare och andra var bara lite psykiskt sjuka och andra hade ju bara sina missbruksproblem. Så med det har jag fått mycket erfarenhet av olika personer, sett många sorts människor och jag är glad att jag fått lärt mig så mycket om det. Hursomhelst, när jag var sådär riktigt liten hade mamma och pappa hunduppfödning av bullterrier, så vi har haft ett x antal bullterriers men även många andra hundar, jakthundar och så. Men min fina Korken glömmer jag aldrig, han och jag växte upp tillsammans och var bästa vänner! Han skyddade mig från att gå ifrån gården och allt, finare vän får man leta efter! Jag började skolan, fick världens finaste bästis vid namn Mathilda, vi har hängt ihop sedan dess, även om vi inte träffas så ofta pratar vi ofta i telefon och glider aldrig ifrån varandra liksom på det sättet. Vi hade väl en massa bus för oss jämt, så mycket minnen! I 5e klass träffade jag även Filip som senare blev min andra bästa vän, världens finaste killkompis! När jag gick i 6e klass hade jag fått reda på att jag hade skolios, trots att jag hade haft den rakaste ryggen man kunde tänka sig sa en kiropraktor till mig men icke, jag växte så fort och ryggen krökte sig så jag fick 47 graders dubbelsidig skolios, så jag fick alltså steloperera min rygg, mamma följde med mig till Linköpingssjukhuset och där blev jag opererad den 16e februari 2005, det var en förbannat jobbig tid men samtidigt skönt på något vis, jag hade dränage i lungorna (slangar i lungorna) som jag fick lov att ligga på, och tyvärr hade jag råkat luggit på en sån så den låg vikt och jag fick fruktansvärt ont så jag hade lite vätska kvar i lungan efter det. Jag fick "lära" mig gå igen kan man säga, jag kunde gå men fick lov att gåträna med ett gåbord fram och tillbaka i korridorerna. I halsen hade dom satt en jättetunn slang ner till hjärtat, som jag fick morfin i, jag hade en pump jag fick trycka på 4ggr i timmen, så där låg jag och tröck för fulla muggar, + att jag fick morfin i tablett form flera ggr om dagen. Men tillslut blev väl allt bra med min rygg, jag fick dock fruktansvärda ärr som jag senare fick plastikoperera så nu ser dom mycket bättre ut och är ju en del av mig! 2006 den 12e feb dog min svåger, 6 dagar efter att min fina älskade Korken dött, allt kändes hopplöst och tomt, han var som en bror för mig och sen försvann han bara. Lika med min fina hund, helt otroligt. Men dom lever kvar i mina minnen och mitt hjärta! <3 Tiden gick, jag var lite halvgalen i högstadiet, hade en 14årig deppig period när man skar sig lite i armarna och trodde att problemen skulle försvinna av det, icke! Mitt liv har varit lite berg och dalbana kan man säga, vissa dagar har jag fan velat slita huvudet av mig själv och andra dagar känns allt super. Nu känner jag dock att jag fått stabilitet i mitt liv. Jag har världens finaste kille, världens finaste djur, världens finaste familj och vänner. Lite mer ordning och reda på mig, de som känner mig riktigt bra vet hur jag är, andra kan bli lite chockade eller tro att jag är en fitta, men jag har ett speciellt sätt att vara, men jag är snäll emot dom som är snäll emot mig eller som jag tycker förtjänar det! Nu vet jag inte om jag har mer att säga om mig själv, här är jag idag och mår skapligt bra .. Faktiskt, alla har sina upp och ner såklart.

Tack för ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar