lördag 8 januari 2011

Dag 3 - Mina föräldrar



Mina föräldrar bodde båda i Borlänge när dom växte upp, det var först när jag föddes som dom flyttade upp till Dala-Järna.

Men jag kan börja berätta om min pappa, han heter Håkan och fyller 50år den sista Februari. Han har väl levt en vilt liv och är idag nykter alkoholist och driver familjehem tillsammans med min mamma. Han är även piercare och tatuerare men har ingen studio, för några år sedan hade en en studio i Vansbrocentrum vid namn Tattoo Bax. Men de stängde den och han hjälpte min svåger (Conny som dog -06) att öppna studio i Borlänge - Crazy tattoo. Pappa piercade och Conny tatuerade. På senare dar' har det väl inte hänt så mycket för pappa, han har diskbrock i ryggen så det blir väl inte så mycket. Han har väl varit en bra pappa men vi har inte alltid gått ihop riktigt men det har blivit bättre sen jag flyttade hemifrån så vi sluppit se varann varenda dag! Haha, det var om min pappa det <3


Min mamma heter Marina och fyllde 45år nu den 5e januari. Hon har också levt ett vilt liv utan någon riktig trygghet att vända sig till men hon skärpte till sig när hon skulle få min syster när hon var 19år gammal, vid 21 fick hon min andra syster och 26 var hon när hon fick mig. Min mamma har jobbat på hemtjänsten i Vansbro och på ridhuset i uppsälje men sen blev hon hemma för att hon har nämligen fibromyalgi ,och både mamma och pappa valde att ägna sig åt familjehemmet som alltså var deras jobb. Jag har alltid tyckt lite synd om mamma med tanke på hur hon mår i kroppen och gjort sedan ja jag minns inte och ändå jobbat och slitit som hon gjort. Hon har alltid ställt upp och varit världens finaste mamma, jag har inte kunnat haft en bättre mamma. Vi kan bråka rejält ibland men det betyder ingenting, för jag vet vad hon offrat för sina barn och hur mycket hon älskar mig/oss. Hon har verkligen bidragit med mycket i mitt liv.
Tack <3

Det var lite smått om mina föräldrar! Vet inte vad jag missat, har för ont i huvudet för att tänka.
Bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar