tisdag 12 november 2013

Amning

Alltså detta ämne säger jag då bara.

Något jag bara tycker är sååå tråkigt med människor är att de som förespråkar och peppar andra för amning får ta endel skit av oftast, flaskmatar-mammor! Jag tycker snarare att de oftare får ta skit än dem som flaskmatar!

Bara för att man säger att man borde testa allt, kämpa på, osv så tycker då vissa att det är amningshysteri och man ska då definitivt inte amma om man inte vill för barn överlever minsann på flaska också! Men snälla, SJÄLVKLART!
Jag tycker bara att det är så fruktansvärt FULT att "hoppa på" personer precis som att man som förespråkande ammare gör det av illvilja för någon. Jag skulle väl aldrig peppa och förespråka amning om det var dåligt på något vis, men eftersom det bara har bra egenskaper för barnet med både immunförsvar, närhet och mage så finner jag inte varför det blir sån, ursäkta Jävla "ickeamnings-hysteri".

Nä fyfan vad matt jag kan bli ibland!
Och jag skulle inte säga till någon att "men gud vad dålig du är för att du inte ammar", men vad är det för fel med att ge tips, råd och peppning? Det var mycket av det som gjorde att det gick lättare för mig att amma när jag tyckte att det kändes skit en vända i början, att någon (christina och mamma <3) peppade och tröstade mig med att det kommer bli bättre och gav mig olika sorters råd!

Heja amning! Det finns inget som skulle kunna övertyga mig om något annat.
Tack och hej, nej jag är ingen grinig tjej! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar