fredag 21 december 2012

Precis som jag vill!

Det är ju egentligen ganska sporrande när människor tycker saker man inte ska göra och hur man inte ska se ut. Men jag finner ingen anledning till varför man måste säga när något är fult eller inte faller en i smaken. Vad får man ut av det då? Känner man något sorts behag? Man får tycka precis vad man vill, det gör jag med men har man inget bra att säga så tycker jag att man kan vara tyst.

Och egentligen så kan man jämföra feta människor med vältränade människor. Man kommenterar väl inte en fet människa med ord som, "usch" "för mycket fett för min smak" osv. Nej, precis. För det har man fått lära sig att så gör man inte, och det gäller väl alla människor. Vill ni vara bleka, sladdriga och hängiga så är väl det upp till er, ingen har rätt att kommentera era kroppar för det! Men det gäller också dem som faktiskt lever ett sunt och hälsosamt liv, som kämpar hårt för att åstakomma det dem gör, istället för fula ord borde man ge dem en eloge för att de kämpar så hårt.

Hur som helst så kommer jag inte sluta träna eller försöka glädja någon annan genom att inte se ut på ett visst sätt. Jag går min väg och skiter fullständigt i vad avundsjuka människor har att säga, det jag mår bra av, gör jag!

STRONG IS THE NEW SKINNY! =)

1 kommentar:

  1. Jag tycker absolut du ska gå din egen väg och sträva efter vad du vill nå! Inget snack om det.
    Alla människor borde tro mer på sig själva.

    Sen har jag svårt att tro att folk som kommenterar negativt om detta är avundsjuka, så tänker jag iaf.

    Väljer man något som inte är inom ramarna av "normen" så får man räkna med kommentarer, negativa och positiva. Vi funkar ju så, att vi reagerar på saker vi gillar och saker vi inte gillar.

    En liknelse är att jag tycker det är skitsnyggt med mycket tatueringar, och skulle jag vilja tatuera mig mycket mer så får jag räkna med negativa kommentarer från folk som inte förstår detta. Bara att gilla läget.

    När man klarar välja något extremt och våga, har man nog starkare psyke och förmåga till att faktiskt inte bry sig.

    Lycka till med träningen och att nå ditt mål!

    SvaraRadera