torsdag 1 maj 2014

Allt mellan himmel och jord

Herregud, var inte dåligt med tid sen jag skrev sist heller. Vad händer?

Jag är i v. 36 och tiden springer iväg, snart har vi lillebrorsan här hos oss! Fortfarande ofattbart att man snart ska ha en BEBIS när det var så nyss Love var en liten liten nykläckt spädis!
Den känns som att man har lite mer koll på läget den här gången, sist visste man ju ingenting om nånting kändes det som, nu har man ett hum om vad allt kan innebära. Dock kanske vissa tror att jag blivit av med mitt hönsmamma-tänk nu bara för att vi väntar tvåan men riktigt så är det inte, jag vill fortfarande inte beblanda mig med folk för fort, förutom de absolut närmaste då förstås, jag släpper inte gärna iväg bebisen till vilken famn som helst och inga förkylda människor får komma och hälsa på. DET är jag noga med! ;)

OCH SJÄLVKLART NAPPEN(!), som jag tjatade så ofta om när Love var bebis, att ingen fick ta i gummit som bebisen skulle ha i munnen och nappen ska sköljas innan den åker in. Haha, vissa kanske trodde att jag släppt det där, men vissa saker kan jag inte undgå, man vill ju inte att bebisen ska bli sjuk de första den blir.

*Byter ämne*

Är inte lika ofta på gymmet längre, händer någon gång ibland när man orkar, har tid och barnvakt. Men jag längtar så sjuuuuukt mycket! Framförallt efter marklyften, knäböjen och bänkpressen, waaaah! Men tills vidare jobbar jag på att inte bli för fet resten av preggotiden, cyklade iallafall 2.8 mil häromdagen, med Love i cykelstolen, dåligt pumpade däck och en sjuhelvetes motvind, fick trampa som en idiot hela tiden! Och när man väl fick lite medlut så trampade man på extra mycket för att få bättre fart så man slapp trampa ihjäl sig sen när det väl blev motlut. Känner mig faktiskt riktigt stolt över att ha fixat det i v. 35 ändå.

Nu när vi dessutom inte haft någon egen bil så har jag och Love cyklat i stort sett överallt. Varje morgon cyklar vi till dagmamman bl.a. Så det blir ju en bit man rör sig ändå.

Kosten var jag skitduktig med i typ tre veckor, men sen vet ni hur det brukar bli? Man har liksom en dag på helgen man får äta något man vill, sen råkar det bli en dag till för det är ju helg? Ja och sen har skiten runnit ut i sanden. Men när lillebror är kommen får det bli lite bättre matvanor, och godis EN gång på helgen. Det var väl fan vad karaktären sviker en hela tiden! ;)

Har jag något mer att tillägga tro, mamma och pappa ska flytta till Borlänge, en trea mitt i stan! Kunde ju förtusan inte bli bättre! Nu är det bara vi kvar, men det lär väl dröja sisådär 10-20 år om jag känner rätt! :@

Nä nu orkar jag inte lägga ner mer tid, blir bara meningslöst snack ändå!

Ha det sålänge! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar