onsdag 11 september 2013

Lättat på trycket

Faaaan vad skönt det är att bara skriva av sig sådär ibland, kände mig så jäkla sur, frustrerad och less på att känna mig just låst. Jag tog ungen (som inte ville sova) och gick ned och började diska, ett tag efter kom Tobbe och då sa jag att nu får DU lägga honom. Jag hörde hur Love höll på och babbla och envisades på övervåningen men för engångsskull så struntade jag i det och lät Tobbe sköta det utan att jag skulle ta över (för att jag tycker det går fortast och smidigast så). Men jag bara fortsatte att diska, torka och dona i köket. Så SKÖNT att få något gjort och ner kommer Tobbe efter ett tag och hade fått Love att somna. Nu är allt som bortblåst och jag kände lättnaden, lättnaden av att få göra något ifred. Att få städa lite ifred, tänk vilken terapi!

Nu imorgon kan jag istället för att sura för att jag knte får diska ifred, faktiskt sätta mig ned och titta på teletubbies med gott samvete. :-) Tack o godnatt! (Tänk vad bra det är med en blogg :3 )

1 kommentar:

  1. Vet PRECIS hur du känner dig! Jag börjar bli lite smått galen här hemma.. Man plockar undan, ungen river fram, man diskar och ungen drar ner tonvis med disk, man ska lägga ungen och ungen envisas med att vara vaken MINST 2-3 timmar längre än vad man själv orkar och har lust med..
    Sen är jag som dig, jag kan be Tommy lägga Wilde, men oftast så resulterar det i att jag går in och tar över för det brukar gå fortare.. Sen gnäller jag lite över att jag aldrig får något gjort... Nej, det är skönt att veta att andra har det likadant! Tack för att du VÅGAR skriva det som vi andra (iaf jag) tänker! ;) KRAM på dig

    SvaraRadera