söndag 14 april 2013

"Inläggets rubrik"

Vet egentligen inte vad ska skriva men känner ändå att jag måste skriva någonting, finns risk för att låta tjatig om vissa grejer men what the heck, det är ju min blogg, mina tankar och känslor trotsallt.

Vad jäkla deppig man kan bli ibland alltså, och tankar som snurrar som jag vet inte vad. Och ibland undrar jag hur man ska göra för att bli accepterad av andra. Jag har för svårt för att spela teater som många andra, som vill verka så jävla snälla och trevliga tills man vänt ryggen till för då snackas det skit istället. Man ska flina, nicka och hålla med och absolut inte säga ifrån eller tycka annorlunda DÅ kan man kaaaanske eventuellt bli accepterad och om man har tur, inte bli kallad elak bitch.

Det komiska är att jag säger mycket av dem saker som andra inte vågar, folk klarar inte av att bli konfronterade eller att diskutera problemen med den person dem har problem med, istället flinar dem och "hehe" och sen skyndar sig till första bästa och snackar sin skit. Jaja. Det är en stor anledning till varför jag vill flytta härifrån och börja om på nytt, pallar inte byhålementaliteten!

Och idag så kände jag hur jävla tråkigt det var att bara sitta här, hur kul är det på en skala att bara gå ut på en promenad själv i Vansbro, gå på samma jävla vända jämt för det finns inget annat.

Sandra Lilja, jag fick en sån varm känsla i magen när jag såg bilderna du lade ut när ni satt och fikade och fiskade vid vattnet i stan. Så mysigt!

Så vill jag ha det, bara kunna gå en vända på stan och kolla, sitta vid vattnet på ett litet utecafe och bara mysa. Lite skillnad här liksom. Vansbro kommun passar jätte många människor men det passar inte mig, inte att BO i, åker dock jättegärna hit och hälsar på. :-)

Och en sak till, den människan som jag verkligen berättar ALLT jag känner för är Tobbe, han är en klippa och han vet man aldrig säger någonting till någon om det man berättar. Min bästisgulle! <3

Nej... Nog tjötat. Tack för mig!

1 kommentar:

  1. Hihi, kul att du nämner mig i DIN blogg liksom =) Ja, nog är det skillnad att bo här mot i Järna/Vansrbo.. Vintern har varit tråkig, då dom har varit fruktansvärt dåliga på att ta bort snön så vi har knappt tagit oss ut på hela vintern :( Men nu, nu kan man bara åka in till stan och hitta på något och man ser nya människor varje gång, man hittar nya mysiga ställen att sitta på och det är verkligen hur härligt som helst att kunna hitta på saker..

    Vi börjar äntligen komma in i "storstadslivet" och börjar känna att vi trivs här.. Visst saknar jag mina vänner, min familj och lugnet i Vansbro. Men det finns ju kvar.

    Flytta, ta chansen och lev livet medan ni är unga..

    Vi planerar ju att flytta tillbaka innan Wilde börjar skolan, men sen om det blir så eller inte det vet jga inte..

    Oj, vilken lång kommentar det blev :P

    Det är så skönt att bo här också, för här slipper man höra allt skvaller och skitsnack som är i Vansbro kommun ;)

    SvaraRadera