torsdag 11 april 2013

Känner att jag måste förklara mig igen, TYVÄRR

För vissa ärthjärnor är trångsynta och vägrar inse vad jag MENAR!

Kamphundssnacket, ÄN EN GÅNG. Och ÅTERIGEN, världens finaste hundar! Älskar dem och deras fina personligheter och deras vackra utseende. Hundar blir definitivt vad man gör dem till, det är helt och hållet upp till ägaren att forma sin hund, jag VET för till skillnad från många andra som vill få det att verka som att de vet allt om hunden för att dem läst eller ägt någon blandras så har jag växt upp med BULLTERRIER. Vi har haft uppfödning av dem! Och utöver bullterrierna så har vi haft amstaff, pitbull, basset, stövare, cane corso, OSV(!) SÅ, om den enda faktan folk har att komma med är av det dem läst eller hört osv och inte egentligen haft en egen erfarenhet av så tycker jag verkligen att man bör tänka en extra gång och knipa igen pajhålet!

Blir så förbannad när jag blir svartmålad för saker jag VET! Det handlar inte om mina åsikter det handlar om mina erfarenheter. Jag tycker inte illa om någon hund eller hundras alls, inte för fem öre. Men jag vet vad dem går för, dem såkallade kamphundarna.

Och återigen, alla "vanliga" (som inte hör till kamphundskategorin) hundar kan vara aggressiva och slåss men det gör dem inte till en kamphund för det, dem har inte varken psyket eller fysiken som "krävs" för att vara en KAMPHUND.

Det GÅR INTE att jämföra. Jag äldkar alla hundar och djur men tack o lov så förstår jag att dem inte är av samma kaliber allihop.

Så än en gång, jag snackar inte skit om amstaff/pitbull/bullterrier OSV, men jag vet vad dem går för!!! Och jag blir så jävla irriterad på blåögda människor som fan knappt aldrig ägt en hund överhuvudtaget och ska komma och argumentera "ägareochsnällhundgrejen".

Tack för mig ÄN EN GÅNG.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar