torsdag 28 augusti 2014

Telefonberoende och lite ångest

Blev och tänka på det här med hur man blottar sina barn på sociala medier och fick lite dåligt samvete över att jag lagt ut så mycket bilder och videos på Love och Ian. De har ju ingenting att säga till om liksom, de får inte välja själva. Och det är just det som jag får lite dåligt samvete över, jag vill såklart inte att hela deras liv och utveckling ska läggas ut på facebook, men jag är så löjligt stolt över dem båda två för att de är de finaste, sötaste, goaste och duktigaste ungarna i världen och det vill jag liksom visa. Men har fått mig en liten tankeställare iallafall, man behöver kanske inte dela med sig av hela deras liv (det gör jag visserligen inte heller men ändå) och tänka på att alla tillfällen behöver inte delas med alla andra.

En annan sak är det här vidriga beroendet jag har av att typ ständigt sitta med telefonen i handen och titt som tätt scrolla igenom flödet på både facebook och instagram! Alltså SKÄRPNING! Jag mår så mycket bättre när jag lagt ifrån mig telefon en stund och bara närvarar i stunden och nuet. Att allt ska kretsa kring en jäkla telefon är ju sinnes!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar