måndag 29 augusti 2011

Värderingar i livet

Jag är glad för min egen skull att jag kommit till en punkt i livet där jag tror jag insett att det inte är värt att lägga ner tid på att tjaffsa, jag kan fortfarande ogilla människor och tillochmed störa mig ibland men det är ändå inte som det var, jag är mer inriktad på min egen lycka än på att roa andra genom att tjaffsa och bråka med dem.

Småsaker är inte längre vad dem var, förr kunde jag hugga på allt nu är jag inte längre lika brydd, för nu är oftast småsaker bara småsaker om jag nu inte har en dålig dag. Men istället för att ta den där energin till att bråka så kan man rikta den till något som får en att må bra, man blir både trött psykiskt och fysiskt av att bråka och vara irriterad, man mår riktigt dåligt! Men nu, nu mår jag bra! :)

Endel kommer till insikt tidigt, endel sent och endel aldrig. För mig tog det nog ganska lång tid, men nu vet jag att jag har ingenting att vara orolig för längre, det finns inget som kan förstöra det jag har, min trygghet kan ingen någonsin krossa. :)

Något som är viktigt bland vänner är att om man vill att människor ska kunna lita på en så måste man kunna hålla ett löfte, visa att man är pålitlig. Jag vill att mina vänner ska ha förtroende för mig, därför ska man heller inte berätta det någon sagt i förtroende till en. Det är ju viktigt, man ska kunna lita på varandra när man är såkallade vänner. Sen finns det ju kompisar också och det är inte samma sak! :)

Have a nice day! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar